lauantai 26. heinäkuuta 2008

Työmyyrä

Eilen en ollut töissä. Sijainen oli laivamatkan aikana kertonut vanhan postineidin rantasaunan kerran seilanneen kevättulvan aikana kymmeniä kilometrejä vastavirtaan, ja vieläpä kahden kapean salmen läpi. Ilmari Kiantoa esitelleen kierroksen aikana. Ilmeisesti siis myös oppaissa on eroja. Hassua kyllä, tämä sijainen on niinsanotusti oikea opas (sillä on semmoinen hieno Guide-rintamerkki), joka on ollut ihan kurssilla, silloin kun opastuskierroksia aloitettiin; minä puolestani olen vain kurja kesätyöläinen.

Tänään oli kolme kierrosta putkeen. Kierroksen kesto on kaksi tuntia, siis olen tänään tehnyt töitä kuusi tuntia putkeen. Se tuntee kurkussaan, mutta koska minulla oli kurkkupastilleja (niistä on muuten oikeasti apua, joku huomaavainen kapteeni oli tuonut niitä), päivä ei ollut ollenkaan niin hirveä, kuin olisi voinut kuvitella. Tosin on rasittavaa, kun on sellainen kiire, että kierros ei saa venyä, mielellään siitä pitäisi vieläpä nipistää pois kymmenen minuuttia. En kuitenkaan haluaisi kierroksen laadun kärsivän, ja lisäksi jos on isoja ryhmiä(niinkuin tänään), niitä on jo valmiiksi vaikeaa saada pois edes siinä kahdessa tunnissa. Työtahti oli niin huima, että en ehtinyt syödä banaania, jonka olin ottanut mukaani.

1 kommentti:

Tirippi kirjoitti...

Sinähn sitten olet oikei työmyyrä!

(kunhan et myyräksi ihan muutu^^)