maanantai 7. heinäkuuta 2008

Ostetaan kannel jossa on paljon kieliä ja joka ei maksa kovin paljoa.

Hohhoijjaa... Eilisen kannel-kotokonsertin jälken olen hankkimassa kannelta. Osittain se johtuu siitä että eräs pikkukantelisti ärsyttää minua. Mur! Olen ollut hankkimassa kannelta jo suhteellisen kauan, (kokonaisia useita viikkoja) mutta toisaalta en oikein tiedä mistä niitä saa. Ehkä minun pitää veistää sellainen itse. Laitan kuvia kunhan se valmistuu...

Tilasin tänään metsästä puun, jonka voin avata ja veistää ontoksi. Sen ei luulisi olevan liian hankalaa edes minun veistotaidoilleni. Tarvitaan puukko. Luulisin... Jos siellä on nyt joku puutyö & soitinrakennusammattilainen, kertokoon heti millä työvälineellä puuta saa veistettyä. Tällaisissa tilanteissa pätee eräs kirjoittamaton sääntö: kukaan ei kerro mitään, ennenkuin jokin ratkaiseva virhe on tapahtunut. Sitten ollaan avuliaina kertomassa, että "ei puuta ruuvimeisselillä koverreta".

Usutan koiran jälkiviisastelijoiden kimppuun. Jos sen puun nimittäin saan joskus kotiin. Minä lähden töihin.

2 kommenttia:

iikka kirjoitti...

Mur itsellesi! Tarvihet semmoisen koverrus asian ja vasaran, niin kuin Muumipeikolla oli kun se teki sitä venettä! Kantele tehdään yleensä paloista. Näin joskus jossakin 10-kielisen rakennusohjeen.

Voit kanteleen jälkeen tehdä mulle jouhikon!

Anonyymi kirjoitti...

myydään kantele - tee tarjous:
http://irc-galleria.net/user/psykkis/picture/117590960

psykkis-teatteri@hotmail.com