lauantai 7. kesäkuuta 2008

Kuka hullu on töissä kesällä vaikka on kesäloma?

Minä olen kesätöissä. Olen oppaana eräässä museontapaisessa ja kierrätän siellä ryhmiä ja kerron juttuja. Tänään sinne ilmaantui vuoden 1978 ylioppilaat siitä samasta koulusta missä minä nyt opiskelen. Niillä oli mukanaan myös nykyinen rakas matikanopettajamme, joka oli kuulemma siellä opettajana jo silloin vuonna 1978.

Eilen oli minun ensimmäinen opastuskierrokseni ja sain kurkkuni hieman kipeäksi mutta tänään se toimi taas hyvin. Työnantajani tosin sanoi että oppaille on ihan normaalia menettää äänensä ainakin yhden kerran kesäkuussa. Työ on nimittäin ulkoilmatyötä, jota säestää aaltojen pauhu ja tuulten humina. Hahaa!

Toivotin eilen eläkeläisryhmälle hyvät kesäloman jatkot, kunnes muistin että eläkeläiset eivät hirveästi lomaile. Kai sekin oli pakko ainakin kerran sanoa.

Ei kommentteja: